”Schysta regler för spelannonsering”

Gustaf Hoffstedt, generalsekreterare för Branschföreningen för Onlinespel, kommenterar Expressens och Aftonbladets tillämpning av Tidningsutgivarnas spelannonsrekommendationer.

– De principer som Expressen och Aftonbladet kommer att tillämpa framöver är något som vi från branschens sida välkomnar. Vi är i egenskap av annonsköpare lika angelägna som mediehusen att spelreklam uppfattas som schyst. Det gäller all spelreklam, inte enbart den som kommer från ett av våra medlemsföretag. Tvivelaktig reklam drabbar alla, säger Gustaf Hoffstedt.

– Med spelbranschens egna befintliga och framtida riktlinjer lägger vi nu tillsammans med publicisterna ett fundament av självreglering. Det bådar gott inför den kommande omregleringen av spelmarknaden, avslutar Gustaf Hoffstedt.

 

För vidare information, välkommen att kontakta: Gustaf Hoffstedt, generalsekreterare för Branschföreningen för onlinespel

Telefon: 0708-18 28 21

E-post: gustaf.hoffstedt@bos.nu